Gratis webinar Week van de mediawijsheid

Gepubliceerd op: 26 oktober 2023 10:28

Online zijn we constant met elkaar in contact. Zonder er over na te denken en met een scherm tussen ons in, is ook een kwetsende reactie snel geplaatst. Moeten we het altijd met elkaar eens zijn? Zeker niet. Kritische vragen stellen, commentaar geven of je mening uiten mag en houdt ons als samenleving scherp. Maar er is een grens.

Op maandag 13 november van 20 tot 21 uur kunnen (groot-)ouders van kinderen in de leeftijd 8 t/m 12 jaar deelnemen aan het landelijk webinar Week van de mediawijsheid. Tijdens dit webinar staat het thema #hierniet centraal. Zit jouw (klein)kind in de bovenbouw van de basisschool? Heb je vragen over online mediagebruik, social media en dergelijke? Meld je dan zeker aan voor het webinar.

Naast praktische informatie ontvang je tips om het gesprek aan te gaan en afspraken te maken over het gedrag online. Ook is er voldoende ruimte voor vragen. Laat je inspireren!

Het landelijk webinar is een initiatief van de KB, nationale bibliotheek, Mediasmarties, Netwerk Mediawijsheid, Mediamasters en de lokale bibliotheken.

Je kunt het webinar volgen vanaf je computer, tablet of telefoon.
Zelf ben je niet in beeld. Vragen kun je stellen via de chat.

Goed om te weten: de opname zal na afloop terug te kijken zijn via Mediasmarties.nl

meld je hier aan