Opening Taalhuis Texel

Gepubliceerd op: 24 augustus 2021 10:33

Ook Texel krijgt een eigen Taalhuis. Dinsdagmiddag 7 september verzorgt wethouder Remko van de Belt de opening.

Hoort je wel eens: ‘dit formulier vul ik thuis wel in’, ‘ik ben mijn bril vergeten’ of ‘ik kan niet zo goed met computers overweg'. Dit kunnen signalen zijn dat iemand laaggeletterd is. Soms schamen mensen zich hiervoor en bedenken allerlei uitvluchten om niet te hoeven lezen en schrijven.

Om deze mensen te bereiken en te helpen zijn er taalhuizen. Ook op Texel is nu een Taalhuis ingericht en die wordt op dinsdagmiddag 7 september officieel geopend door wethouder Remko van de Belt in de bibliotheek van Texel.

De Gemeente Texel, KopGroep Bibliotheken, ROC Kop van Noord-Holland, Texels Welzijn en Stichting Lezen en Schrijven leveren een bijdrage aan het Taalhuis Texel.