Ondertekening Inclusieakkoord

Gepubliceerd op: 21 april 2022 13:50

Op 20 april werd in het Scagon Theater in Schagen het Inclusieakkoord ondertekend door 20 lokale organisaties. Die geven daarmee aan zich te willen inzetten voor een toegankelijke en inclusieve gemeente. Uiteraard heeft KopGroep het akkoord ook getekend.

We doen deze belofte:

“… het zit in het DNA van de openbare bibliotheek dat we er voor iedereen zijn, dat alle mensen welkom zijn en dat culturele- en genderverschillen, politieke- en levensbeschouwelijke overtuigingen er niet toe doen in de bibliotheek. We realiseren ons dat beeldtaal hardnekkige vooroordelen kan bevestigen. Daarom gaan we ons inzetten om onze uitingen via website, nieuwsbrief en sociale media inclusiever te maken, door beelden te kiezen waarin zoveel mogelijk mensen zich kunnen herkennen.”

De bibliotheek is er namelijk voor iedereen!

Foto: Pierre Mettes