Informatiepunten in Schagen geopend

Gepubliceerd op: 31 januari 2022 20:49

Wethouder Sigge van der Veek en taalambassadeur Trudi Jeninga openden maandag 31 januari een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek van Tuitjenhorn.

Het informatiepunt wordt georganiseerd door Wonen Plus Welzijn en KopGroep Bibliotheken in samenwerking met de gemeente Schagen. Het is bedoeld om inwoners uit de regio te helpen met digitale zaken. Volgens de wethouder is het IDO belangrijk om ervoor te zorgen dat alle inwoners mee kunnen blijven doen.

Mensen kunnen wekelijks op het spreekuur terecht met al hun vragen over de digitale overheid. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een AOW-uitkering, het regelen van zorg of het verlengen van je rijbewijs. Maar ook voor het aanvragen van een coronatoegangsbewijs of het installeren van de coronacheckapp op je telefoon kun je bij het IDO terecht.

Het informatiepunt in de bibliotheek van Tuitjenhorn is elke maandagmiddag open van 14.30 tot 16.30 uur en in de bibliotheek van Schagen op donderdag van 13.30 tot 15.30 uur.

Er is geen afspraak nodig voor het vragen van hulp. Ook hoef je geen lid te zijn van de bibliotheek en is de hulp gratis.

Meer over IDO