Opening Niedorp

Gepubliceerd op: 8 april 2023 13:36

De bibliotheek in Nieuwe Niedorp is woensdag 5 april feestelijk geopend op de nieuwe locatie in 't Winkelhart.

Wethouder Maarten Versluis onthulde samen met mevrouw Marijke van der Leer en Raf Kramer de toepasselijke tekst: “In de bieb vergroot ik mijn wereld”. Mevrouw van der Leer is een bibliotheeklid van het eerste uur (al sinds 1979!) en BoekStart baby Raf was nét de dag voor de opening lid geworden.

Het was een feestelijke middag: kinderen konden op de foto met de Paashaas, het draaiorgel speelde voor de deur en coördinator Marleen Zomerdijk en haar team vrijwilligers werden in het zonnetje gezet. De wethouder benadrukte hoe belangrijk hun inzet is en hoe waardevol de bibliotheek is voor het dorp.

Meer dan boeken

De nieuwe bibliotheek is een fijne plek om mensen te ontmoeten, de krant of een tijdschrift te lezen, te computeren, iets te printen of om een spelletje te doen in de kinderhoek. Iedere dinsdagochtend is het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) geopend, waar mensen terecht kunnen met vragen over bijvoorbeeld hun DigiD, het verlengen van hun rijbewijs of het aanvragen van zorgtoeslag. Ook worden er computerlessen gegeven, zoals Klik en Tik, het Internet op, Digisterker en Digivitaler. In de kinderhoek wordt iedere woensdagmiddag om 15.00 uur voorgelezen aan peuters en kleuters.

Foto: Marc Moussault