We zijn weer open met beperkte dienstverlening en beperkte openingstijden. Lees hier wat dit voor jou betekent.

Jaarverslag 2019

Gepubliceerd op: 7 mei 2020 10:14

Jaarverslag 2019

Het voelt raar om tijdens deze Coronacrisis het Jaarverslag van 2019 aan te bieden. Maar er is veel om met voldoening en plezier op terug te kijken.

Juist in deze moeilijke tijd. Het is belangrijk om te reflecteren en te zien waar we goed in zijn en op welke punten we kunnen verbeteren. Het is goed om ons te realiseren dat we midden in de samenleving staan. Een bibliotheek is al lang niet meer enkel een ‘culturele instelling’. We zijn ook actief binnen het onderwijs en het sociaal domein. We ondersteunen leerkrachten bij het taal- en leesonderwijs en helpen kwetsbare mensen in onze samenleving met het ontwikkelen van basisvaardigheden.

Vele vrijwilligers leverden ook in 2019 een waardevolle bijdrage aan onze organisatie. Zij werkten met enthousiasme in de vestigingen en zetten zich met hart en ziel in voor de vele activiteiten en projecten. Wij hebben grote waardering voor deze groep.

In 2020 gaan we verder op deze ingeslagen weg. Ook al werken we nu meer vanaf huis en is het stil in onze bibliotheken. Achter de schermen wordt hard gewerkt door de medewerkers. We houden jullie via deze website en social media op de hoogte van de actuele ontwikkelingen en onze activiteiten.