Informatiepunt Digitale Overheid

Gepubliceerd op: 12 augustus 2021 19:56

Vragen over zaken als huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, pensioen of uitkering? Vanaf 22 september kun je hiervoor terecht bij het gratis Informatiepunt Digitale Overheid in Anna Paulowna en Wieringerwerf.

Er zijn tegenwoordig steeds meer overheidszaken die je zelf via internet moet regelen. Het aanvragen van een AOW-uitkering, het regelen van zorg of het verlengen van je rijbewijs. Veel mensen vinden dit lastig. Het is fijn als iemand je hierbij op weg helpt. Daarom starten Wonen Plus Welzijn en KopGroep Bibliotheken in de bibliotheken van Anna Paulowna en Wieringerwerf met een Informatiepunt Digitale Overheid.

Vanaf 22 september kun je hier wekelijks terecht met al je vragen over de digitale overheid. Het informatiepunt in de bibliotheek van Wieringerwerf is open op dinsdag van 10.00 uur tot 12.00 uur en in de bibliotheek van Anna Paulowna op woensdag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Iedereen is zonder afspraak welkom. Je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek en de hulp is gratis. Ook in Den Helder openen we een IDO.

Wethouder Mary van Gent van de Gemeente Hollands Kroon geeft op 22 september het officiƫle startschot.

Meer weten? Bekijk dan deze video!

Alles over het IDO